Sabtu, 3 Mac 2012

Port Dickson - Teluk Kemang, Tanjung Biru & Bagan Pinang

Untuk perjalanan kali ini, saya disertai oleh beberapa rakan dari kelab Eidaman Bikers.

Seawal jam 9.30 pagi, kami (saya, Rock/Rokkusan, Feyzal & Darwis) bersarapan di restoran mamak berdekatan dengan kedai Eidaman. Saya telah terlupa nama restoran itu.



Sekitar jam 11.00 pagi, kami bertolak dari Kelana Jaya menuju ke Port Dickson.



Sekitar jam 12.00 tengahari, kami singgah sebentar di Teluk Kemang untuk makan dan kemudian berjalan-jalan di sekitar teluk tersebut. Darwis terpaksa pulang atas urusan keluarga. Terima kasih kepada Darwis kerana telah membayarkan bil makan tengahari kami.









Seperti ada sesuatu yang menggamit perasaan mengenai Lido Hotel ini tetapi saya tidak pasti mengapa.





Kemudian sekitar 1.00 petang, kami ke Blue Lagoon/Tanjung Biru pula. Firdaus (lanon angler) menyertai kami di sana.







Sekitar jam 3.30 petang, kami ke Bagan Pinang pula. Firdaus mempunyai sebuah bot yang dilabuhkan disini.



Kemudian sekitar jam 4.00 petang, kami singgah minum petang di rumah Firdaus ang tidak jauh dari Bagan Pinang.



Bihun goreng yang dimasak oleh isteri beliau sangat sedap. Terima kasih banyak-banyak Firdaus.

Kami bertolak pulang sekitar 4.50 petang dan saya sampai ke rumah dalam jam 6.50 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan