Ahad, 24 Jun 2012

Pantai Remis, Jeram


Kali ini saya cuba mencari jalan dari Sungai Buloh ke Pantai Remis, Jeram. Kononnya ingin membawa rakan-rakan merasa ikan bakar yang terkenal dan murah di Pantai Remis.

Saya bertolak dari Beranang sekitar pukul 2.30 petang menuju ke Kuala Lumpur dan seterusnya ke Sungai Buloh. Pukul 3.45 petang saya dari Sungai Buloh ke Jeram melalui Kuang, Kuala Selangor dan menghala ke Klang. Kawasan Pantai Remis mudah dijumpai dengan mengamati papan tanda di sekitar Kampung Sembilang.

Pada jalan menuju ke pantai, saya ternampak disebelah kanan ada kawasan bermain paintball.

Saya sampai ke Pantai Remis sekitar 5.30 petang.

Petang itu ramai pengunjung. Mungkin kerana ikan bakar yang memang terkenal di sini.

Pantainya cantik namun kelihatan kurang dijaga kerana terdapat banyak cengkerang di tepi pantai.











Hakisan pantai kelihatan telah jauh kekawasan penjaja.



Terdapat juga food court dan kawasan untuk kanak-kanak bermain buaian dan jongkang-jongket.




Setelah puas berjalan-jalan disekitar pantai dan menikmati segelas kopi-o ais, saya pun bertolak pulang sekitar 6.00 petang dan sampai ke Beranang pada 8.30 malam.

2 ulasan:

  1. kalo jaga mcm bagan lalang kan ok. takde orang tempatan yg nak majukan lagi ke tempat ni.

    BalasPadam
  2. bagan lalang sepi...tapi ada trek ATV

    BalasPadam